So far so good! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Nikeh Dickhoff - WaarBenJij.nu So far so good! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Nikeh Dickhoff - WaarBenJij.nu

So far so good!

Door: Nikeh

Blijf op de hoogte en volg Nikeh

25 September 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Time flies when your're having fun! Ik ben inmiddels anderhalve week onderweg en heb al zo veel leuke dingen gedaan! Het begon allemaal vorige week zondag. Na een relatief korte vlucht kwam ik aan in Dubai. De warmste plek die ik ooit heb meegemaakt. Wanneer je 6 liter water in een dag drinkt en je maar een keer naar de wc hoeft weet je dat het echt heet is! Ik kan me niet voorstellen dat ik nog harder kan zweten dan in Dubai. Verder is Dubai de stad van de world records. Hoogste gebouw, grootste winkelcentrum, snelste lift, duurste straat en nog veel meer van dat soort onzin. Naast alle bezichtigingen ben ik de woestijn in gegaan. Met een jeep en vijf 70 jarige Spanjaarden keihard over de eindeloze zandduinen scheuren was zeker het leukste van de 2 dagen dubai. En het was niet eens in Dubai.

Na Dubai was het eindelijk tijd voor Nieuw Zeeland. Helaas moest er eerst nog even een reis van 21 uur aan voorafgaan. Zonder ook maar een oog te sluiten tijdens mijn vlucht kwam ik volledig gesloopt aan in Christchurch waar ik al snel ik contact kwam met drie gezellige meiden die in het zelfde hostel als mij verbleven. Met hen heb ik de stad verkend. Of wat er van over is. Christchurch is een spookstad. Na de aardbeving van twee jaar geleden staan in het centrum de meeste gebouwen leeg of zijn ze plat. Je zieg er restaurantjes en winkels waar je sinds de aarbeving niet meer naar binnen mag. Dit betekend dat alle tafels, borden, glazen er allemaal nog staan. Het beeld van zo'n verlaten stad is deprimerend. Tijd voor iets anders dus. Ik leerde een meisje kennen die met een groep jongeren ging hiken. Nog nooit gedaan maar ach, waarom ook niet. Zo zwaar kan het toch niet zijn! Zo gezegd zo gedaan. Arthurs Pass, een bergketen in het midden van het zuidereiland was de bestemming. Op mijn vans schoenen en zonder regenjas was ik natuurlijk het minst voorbereid van allemaal. De bedoeling was om te overnachten in een hut in de bergen maar vanwege het slechte weer besloten we dit niet te doen. De wandeling omhoog was geweldig! We liepen door met mos begroeide bossen en uitgestrekt duinachtig landschap. Heel afwisselend en mooi met uitzicht over de omringende bergen. Eenmaal boven begon het kei hard te regenen dus de weg naar beneden was iets minder. Gelukkig konden we er wel om lachen dat we precies deze dag hadden uitgekozen om te gaan hiken. Ook de volgende dag was regenachtig en hebben we vooral veel binnen gezeten.
Inmiddels ben ik in Dunedin. Een levendige studenten stad omringd door heuvels vol met schapen. Ik dacht dat Nederland veel schapen had maar hier is het echt bizar. Overal schapen. Sara (het meisje van de hike) en ik zijn hier liftend naar toe gekomen en we slapen op de bank van een vriend van haar. Op die manier probeer ik lekker goedkoop te leven. Ik heb na het hostel al bij drie verschillende mensen geslapen. Dit heet couch surfen. Lokale mensen bieden een gratis slaapplek aan en laten je de stad zien. Ideaal! Soms koken ze zelfs voor je. Echt een super ervaring! Nadat ik gisteren toch maar een goede winterjas heb gekocht zijn we vandaag met Ruaori (onze host) en Vincent (een vriend van Sara met een busje) naar 2 stranden geweest. Ondanks de bewolking was het supermooi! Op een van de stranden lagen walrussen en pinguins. Super vet! Op het andere strand hebben we mossels geplukt die we zo gaan oppeuzelen. Morgen gaan Sara, Vincent en ik naar Te Anau. Vanaf daar gaan we met de tent en genoeg eten een paar dagen de natuur in. Het beloofd super mooi te worden! 19 oktober ben ik weer terug in Dunedin voor een rugby wedstrijd tussen de New Zealand All Blacks (beste team in de wereld) en Australie. Voor die tijd wil ik de fjorden, Queenstown en de gletchers zien. En wie weet schijnt hier dan wel de zon en zie ik Dunedin op een andere manier en ga ik in m'n tentje slapen.

Samenvatting: het is hier fantastisch!!!

X Nikeh

  • 25 September 2013 - 11:12

    Suzanne:

    Wauw nicht,
    tot nu toe al onvergetelijk volgens mij.
    geniet!!!
    xx Suus

  • 25 September 2013 - 11:24

    Iris :

    Hee Nikeh, leuk om te lezen, wij gaan ook naar Christchurch en Dunedin. Goh dat het zo leeg staat in Christchurch, je hoort daar hier niets van.
    Klinkt goed allemaal verder, leuk hoor al die ervaringen. Veel plezier verder !

    groetjes, Iris

  • 25 September 2013 - 12:05

    Wil:

    En je bent nog maar net begonnen.
    Super,geniet er maar lekker van!!
    xxx Wil

  • 25 September 2013 - 13:27

    Moesie:

    Hey wijffie, wat een leuk verslag. We hadden natuurlijk niet anders verwacht dan dat je zo zou genieten, want dat ben jij "ten voeten uit"!
    Genieten, genieten, genieten en nog eens genieten!

    Love you!
    Pa en Ma

  • 25 September 2013 - 14:16

    Ingrid:

    Leuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan!!!!
    En ....we blijven met je meelezen ;-)
    Aan de foto's te zien heb je het fantastisch.
    Enjoy it xxxx

  • 25 September 2013 - 19:40

    Dion En Naat:

    Gaaf hoor (schoon)zus! Heb je nog een foto op die palen gemaakt? Geniet ervan! Kus!

  • 25 September 2013 - 19:51

    Mirjam :

    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt :) kussieee

  • 26 September 2013 - 11:30

    Carool Amsing:

    Hoi Nikéh,
    Wat geweldig, dat je weer allerlei avonturen beleeft in verre oorden. Leuk om op de hoogte gehouden te worden.
    Mijn zoon heeft ook veel aan 'couch surfing' gedaan. Zelfs zijn huidige vriendin daaraan overgehouden! Je moet wel als tegenprestatie als je weer gesetteld bent ook je bank of logeerbed aanbieden.
    Geniet overal van en pas goed op je zelf!
    Carool

  • 26 September 2013 - 12:58

    Leonie:

    Zussss

    Jaloers op dat hele hoge gebouw.. Had graag met je meegegaan omhoog!! ;-)
    Leuk om je verslag zo te lezen! Kijk al uit naar de volgende!
    Enjoy!!

    X

  • 29 September 2013 - 19:54

    Nel En Ron:

    Wat fijn voor je dat je al zo vlug van die gezellige mensen heb ontmoet. Alleen is ook maar alleen. Het klinkt allemaal super gaaf. Leuk voor ons om alles te lezen. Veel plezier. Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikeh

Hallo allemaal, Op deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen aan de andere kant van de wereld. Ik heb er mega veel zin in en hoop dat er veel mooie verhalen en foto's uit zullen voortkomen. Groetjes, Nikeh

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 5582

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 30 November -0001

Dubai en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: