Plannen zijn er om te veranderen! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nikeh Dickhoff - WaarBenJij.nu Plannen zijn er om te veranderen! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nikeh Dickhoff - WaarBenJij.nu

Plannen zijn er om te veranderen!

Blijf op de hoogte en volg Nikeh

04 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

"Morgen ga ik naar Te Anau". Een zin uit mijn vorige verslag. Gisteren (een week later) was ik in Te Anau. Wat wil zeggen dat de plannen hier nog wel eens wijzigen. Vlak voor vertrek naar Te Anau kregen we de tip om via de Catlins te reizen. Een natuurgebied in het zuiden. Al snel besloten we om een kijkje te nemen en dus via een flinke omweg naar Te Anau te reizen. De eerste dag in de Catlins was geweldig. Slapen aan een strand in de middle of nowhere met de sea lions op de achtergrond. Een van de mooiste plekken die ik ooit heb gezien. En dat was nog maar de eerste dag. Uiteindelijk hebben we 100x de plannen gewijzigd en zijn we ongeveer een week lang gaan kamperen aan de zuidkust met uitzicht op de mooiste stranden met sea lions, penguins en dolfijnen. Het was mooi, soms warm, meestal koud, het eten kwam uit blik of vers uit zee maar het was een ervaring om nooit te vergeten! Uiteindelijk zijn we via Invercargill (ook wel "the shithole of New Zealand" genoemd, wat wij best vonden meevallen) richting Te Anau gereden. De laatste stop was Lake Monowai, waar we nog een laatste nacht hebben gekampeerd en na een door de regen mislukte hike toch maar besloten te hitchhiken naar Te Anau. De jongens met wie we de de afgelopen week hebben gekampeerd besloten bij het meer te blijven en zo zijn Sara en ik al hitchhikend naar Te Anau gegaan. Vanuit Te Anau hebben we een bus/boottocht naar Milford Sound gemaakt. Wat een landschap!! De bustocht zelf was al mooi. De bootcruise was super indrukwekkend. Fjordland is mooi! Laten we het daar op houden. Inmiddels ben ik in Queenstown. Een stad tussen de bergen aan een geweldig mooi meer waar feesten en heel veel geld uitgeven aan outdoor activiteiten de nummer een bezigheid is. Hier ben ik niet voor gekomen dus morgen gaan we naar Wanaka. Hier ga ik uit een vliegtuig springen vanaf 3,6km hoogte. SKYDIVEN! Super spannend maar heb er erg veel zin in! Vanaf Wanaka ga ik terug naar Christchurch waar het avontuur begon om via de oostkust naar het noorden van het zuider eiland te reizen. Plans are there to be changed! Iedere dag is het weer een verrassing wat we gaan doen. Het bevalt me wel! Het enige wat vast staat is dat ik in Januari en februari bij een surfschool in Gisborne ga werken:)

Cheers!
Nikeh




  • 04 Oktober 2013 - 08:31

    Moesie:

    Nou meissie...het gaat goed hè. Wat een belevenissen. Heb je ook wat foto's? Ennuuuuuuh........als je gesprongen bent wil ik wel wat van je horen. FF checken! (hi hi) Dikke X

  • 04 Oktober 2013 - 12:08

    Leonie:

    Weer leuk om te lezen wat je gedaan het zusss!
    Mag je die go pro op als je gaat springen? Zou wel heel gaaf zijn!
    Geniet er maar lekker van!!
    X

  • 06 Oktober 2013 - 12:12

    Karel V.d. Mark:

    Ik heb mooie foto's gezien van je parachute sprong, ziet er fantastisch uit.
    Heel veel plezier nog en wees voorzichtig!!!!!!!!!

  • 10 Oktober 2013 - 11:56

    May-Brit :

    Wat een avontuur meis! Echt geweldig voor je en wat een prachtige natuur daar.....hoef niet te zeggen dat je vooral moet genietuh.....want die heerlijke smile van jou zegt genoeg ;-) ! Take care xxx

  • 15 Oktober 2013 - 22:08

    Trix Porrio:

    Hoi Stoere nicht van me,

    Zijn gisteren terug gekomen van 5 weken Frankrijk. Deels met de toercaravan en drie weken op onze vaste plek in Argeles. Open vandaag je blog, heb weer goed internet, en sta er weer van te kijken wat en hoe je het allemaal weer doet. Je moet weten dat ik een week met de caravan op verschillende plaatsen en niet weten waar ik terecht kom al spannend vind, ik word echt oud. Geweldige reisverslagen en foto's, hou ons op de hoogte. Kus van je oom en tante.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikeh

Hallo allemaal, Op deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen aan de andere kant van de wereld. Ik heb er mega veel zin in en hoop dat er veel mooie verhalen en foto's uit zullen voortkomen. Groetjes, Nikeh

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 5588

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 30 November -0001

Dubai en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: