Ter land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nikeh Dickhoff - WaarBenJij.nu Ter land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nikeh Dickhoff - WaarBenJij.nu

Ter land, ter zee en in de lucht

Door: Nikeh

Blijf op de hoogte en volg Nikeh

16 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Daar ging ik dan. In m'n oranje apenpakkie met rode muts het vliegtuig in. op naar 3,6 kilometer hoogte om vervolgens uit het vliegtuig te springen. "Waarom wilde ik dit" dacht ik toen ik in het vliegtuig zat. Maar ik moest en zal het een keer in mijn leven doen. En Nieuw Zeeland is DE plek voor mij. Eenmaal op 3,6km hoogte was het toch wel even spannend om op het randje van het vliegtuig te gaan zitten. "Here we go" zei de man die aan mijn rug zat vastgeplakt als een siamese tweeling. En daar gingen we dan. Een vrije val van 45 seconden met een topsnelheid van 200km per uur. Dat voel je wel in je maag. Maar wat was het gaaf! Na de 5 minuten durende parachutevlucht met geweldig uitzicht over de bergen en het Wanaka meer stond ik weer met trillende benen op vaste grond. DIT WAS VET!! Nadat ik een USB stick met foto's en film in ontvangst had genomen nam ik afscheid van Wanaka. Ik zou het zeker nog een keer doen maar wat was het duur!

Omdat de weg naar de Gletsjers slecht was en regelmatig gesloten door overstromings gevaar besloten Sara en ik om via Christchurch naar Nelson (noorden) te reizen en de ruige maar mooie westkust over te slaan. Dus terug naar Christchurch. Je weer wel, die deprimerende stad waar het allemaal begon. Niet gedacht dat ik hier nog terug zou komen. Maarja een gratis lift van 400km sla je ook niet zomaar af. Zo gezegd zo gedaan. Na een nacht in Christchurch zijn we zo snel mogelijk naar Kaikoura gegaan. Hier zouden we eventueel Walvissen kunnen spotten. Maar helaas was dit door het slechte weer niet mogelijk. Voor de wind echt begon toe te nemen heb ik een geweldig mooie zeiltrip door het Abel Tasman National park gemaakt. Ik was een paar dagen eerder al een dagje met Sara naar het park gegaan. We hebben hier een dag gewandeld en genoten van alle mooie stranden en bossen. Nadat ik Sara afgelopen zaterdag heb uitgezwaaid (ze is nu in Nepal) ben ik naar Steve gegaan. De man met de boot! En wat voor boot. Een 20 meter lang zeilschip. Dezelfde dag nog hebben we de zeilen gespannen en zijn we naar het park gevaren. Hier hebben we veel gewandeld over de meest prachtige stranden. Na een nachtje op de boot in het park nam de wind toe en stond de storm voor de deur. Snel terug naar Nelson dus voor het te erg werd. Goede beslissing want in de daarop volgende dagen. Slecht weer. Dat is het de afgelopen week zeker geweest. Heftige storm die het vliegverkeer plat legde, bomen lagen op de grond en stroom was niet voor iedereen beschikbaar. Gelukkig viel het in Nelson (waar ik nu ben) mee. Echt veel te doen was er niet. Dus heb ik maar een paar hardloopschoenen gekocht en hou ik bezelf bezig door een flink stuk hard te lopen. Goede voorbereiding op een zomer die hier weer voor de deur staat. Een zomer vol surfen! Komend weekend ga ik weer richting het zuiden. In Dunedin is een rugby wedstrijd tussen de All Blacks (Nationaal team van NZ) tegen Australie. Het belooft een mooi evenement te worden. Om in Dunedin te komen moet ik WEER naar Christchuch. Hoe deprimerend de stad ook is kom ik er steeds terug. Gelukkig maar voor een nachtje. Na de wedstrijd in Dunedin ga ik waarschijnlijk (via Christchurch) naar het Noorder Eiland om te surfen. Want dat word ook wel weer tijd! Maar plannen zijn er om te veranderen dus wie weet loopt het weer compleet anders.

X
Nikeh

  • 16 Oktober 2013 - 08:38

    Iris:

    Leuk om te lezen Nikeh en mooie foto's weer !

  • 16 Oktober 2013 - 10:35

    Helma Van Der Boom:

    Hoi Nikéh!

    Wat leuk om even wat van je avonturen te lezen en dan nog wel in zo'n leuk verslag! Geniet verder van je rondreis en al je avonturen. Ik verheug me ondertussen alweer op e volgende verslag!

    Groetjes,
    Helma

  • 19 Oktober 2013 - 16:17

    Yvonne:

    Hoi Nikeh,wat ben je toch een stoere meid!
    Geniet met volle teugen.

    xx

  • 22 Oktober 2013 - 10:29

    Sjaan:




    Geweldig wat je gedaan hebt,jammer van het slechte weer ,maar dat wordt vast beter.
    Een fijne tijd ,en tot het volgende bericht.

    Groetjes Sjaan.X

  • 22 Oktober 2013 - 17:15

    Leonie:

    He sis,

    Afgelopen weekend met de neven en nichten weggeweest. Je krijgt de groetjes van allemaal en ze vonden het gaaf om over je verhalen te horen!
    Het was weer erg gezellig, maar zo te lezen vermaak jij je ondanks het mindere weer ook prima. De zon gaat vanzelf weer schijnen!
    Heel veel plezier en hoop snel weer een verhaal te lezen van je.

    Kusss

  • 27 Oktober 2013 - 13:05

    Dion:

    Beetje jaloers ben ik wel.....

  • 04 November 2013 - 19:29

    Nel En Ron:

    Hoi Nikeh, een beetje late reactie maar wil toch even zeggen dat ik jouw reisverslag erg leuk vind.
    Wat een geweldige dingen heb je al ondernomen.
    Jammer dat je steeds afscheid moet nemen van een leuke reisgenoot maar ik lees dat er steeds
    weer een nieuwe voor in de plaats komt.
    Jij praat over de komende zomer terwijl het hier een zeiknatte winderige herfst is.
    Omruilen ???
    Groetjes en tot het volgende verslag.
    Nel en Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikeh

Hallo allemaal, Op deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen aan de andere kant van de wereld. Ik heb er mega veel zin in en hoop dat er veel mooie verhalen en foto's uit zullen voortkomen. Groetjes, Nikeh

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 5559

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 30 November -0001

Dubai en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: